Nebojte se zeptat, jak zhubnout zdravě a bez hladu!

tel.: 777 19 02 19, e-mail: info@toplinie.cz

Bc. Petra Landergotová

Sedm tipů, jak se zbavit chutě na sladké

Sedm tipů, jak se zbavit chutě na sladké

Sladký dortík na narozeninách,  křehké cukroví o Vánocích či si jednou za čas vychutnat hříšně sladký domácí cupcake .. to patří k životu a jeho sladkým potěšením.  Ale co když se vám mlsání vymklo z ruky? Je propastný rozdíl mezi umět si vychutnat a být na sladkém závislý. Někdo si den bez kousku čokolády, sušenky, dortíku apod. neumí vůbec představit.  Závislost na cukru je stejná, jako jakákoliv jiná závislost. Je třeba si ji uvědomit a trochu zabojovat.  S pomocí následujících tipů vám to půjde mnohem snadněji.

1.       Dejte si snídani bohatou na bílkoviny. Je prokázáno, že bílkoviny tlumí touhu po sladkém. Jednak proto, že mají sytící efekt a také proto, že regulují tvorbu gherlinu (tzv. hormon hladu), který mozku signalizuje sytost.

2.       Žádné hladovění. Vynechávání jídel, nepravidelná strava, hladovění  – to vše má za následek nízkou hladinu krevního cukru. A když už je to k nevydržení, má člověk tendenci se „něčím rychle zaplácnout“ a tak nejčastěji sáhne po něčem sladkém. To vystřelí hladinu cukru v krvi nepřirozeně vysoko. Vypumpovaný inzulin ji zase srazí, a tak stále dokola. Pravidelná a vyvážená strava je základem pro organismus. Tím bude vyvážená i hladina krevního cukru a vy pak nebudete mít takové chutě na sladké.

3.       Pozor na skryté cukry. Některé potraviny se ani příliš sladce netváří, přesto obsahují velké množství cukru. Pozor si dávejte například na kečupy, majonézy, salátové zálivky.

4.       Hýbejte se. Pokud vás sužují opravdu nepřekonatelné chutě na sladké, hýbejte se. Nemusí jít o kdovíjaký sportovní výkon, ale je prokázáno, že pomocí pohybu tyto chutě deaktivujete. Čím více sedíte, tím větší chuť k jídlu máte, přestože vaše tělo právě žádnou energii nepotřebuje.

5.       Dbejte na hydrataci. Pokud vaše chutě na sladké již jedou na plné obrátky, dejte si okamžitě sklenici čisté vody. I mírná dehydratace se  projevuje únavou či špatnou koncentrací a tyto stavy pak máme tendenci zahánět sladkostmi či nezdravým jídlem.

6.       Dbejte na dostatek vitamínů a minerálních látek. Obzvlášť v zimním období máme nedostatek vitamínu D (tělo si ho vyváří především pobytem na slunci).  Vitamín D v kombinaci s vápníkem snižují chutě na sladké a podporují hubnutí.  Nedostatek vitamínu D narušuje činnost hormonu leptin, který reguluje chuť k jídlu a metabolismus. Je tedy v hodné vitamíny doplňovat. Nejlépe přirozenou stravou, případně v podobě doplňků.

7.       Najděte si příjemné potěšení. Chuť na sladké se také dostavuje, pokud jsme ve stresu nebo se naopak nudíme či se cítíme osaměle. Pokud vás v dětství odměňovali sladkostmi, patrně máte stejné tendence se takto odměňovat i v dospělosti. Nahraďte raději sladkou odměnu příjemným potěšením. Pusťte si hezkou hudbu, dejte si relax s čajem, zavolejte kamarádce nebo si naplánujte dovolenou snů.

Nezapomeňte, že veškerý přebytečný cukr se v těle přemění v nežádoucí tuk.  Jaké zhruba máte množství tuku v těle můžete porovnat s následujícím obrázkem.procento tuku

Sorry, comments are closed for this post.

Máte otázky?


Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva

Bc. Petra Landergotová, Certifikovaný poradce pro výživu

tel.: +420 777 19 02 19

e-mail: info(zavináč)toplinie.cz

There is no custom code to display.